Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies .

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

cokupic.pl Testy Sprzęt RTV Test NavRoad Xaro - nawigacji z Androidem

Test NavRoad Xaro - nawigacji z Androidem

Test

2013-08-05 13:47:25

Smartfony i tablety to nie jedyne urządzenia pracujące pod kontrolą Androida. System ten może być wykorzystany także w nawigacji, o czym próbuje przekonać nas firma NavRoad ze swoim modelem Xaro. Czy taki sprzęt ma szansę odnieść sukces? Zapraszam na test.

Pierwsze wrażenia

NavRoad Xaro został zapakowany w niewielkie, niebiesko-białe pudełko, na którym zamieszczono pełną specyfikację urządzenia. W środku, poza standardowymi elementami czyli: ładowarką samochodową, kablem mini USB - USB o długości ok. 0,5 m i uchwytem  znalazłem jeszcze zasilacz. Producent wyszedł ze słusznego założenia, że urządzenie będzie mogło być wykorzystywane nie tylko w samochodzie, za co należy mu się plus.

Materiały, z których wykonany został NavRoad są wysokiej jakości. Obudowa ma aluminiowe elementy, a jej tylna część została zrobiona z antypoślizgowego tworzywa. Całość wygląda solidnie i jest doskonale spasowana.

Jedyna rzecz, do której mogę mieć zastrzeżenia to rozmieszczenie portów. Nie wiem dlaczego producenci uparcie umieszczają złącza po lewej stronie. Takie rozwiązanie utrudnia korzystanie z nawigacji podczas jazdy.

Ekran

NavRoad Xaro dysponuje 5-calowym, dotykowym wyświetlaczem o rozdzielczości 800 x 480 pikseli. Z przykrością muszę stwierdzić, że nie jest to najbardziej dopracowany element nawigacji. Ma błyszczącą, lustrzaną powierzchnię która odbija refleksy świetlne. Czytelność wyświetlacza pozostawia wiele do życzenia nawet przy ustawieniu najwyższego poziomu jasności. Jakość odwzorowania kolorów jest przeciętna, a kąty widzenia fatalne. Od urządzenia reklamowanego jako sprzęt multimedialny można było wymagać lepszego wyświetlacza.

Użytkowanie

Po uruchomieniu urządzenia i odblokowaniu ekranu witają nas dwie ikony, za pomocą których możemy przejść do klasycznego interfejsu Androida bądź też bezpośrednio do programu nawigującego. W tym drugim przypadku spotka nas niespodzianka – przy pierwszym włączeniu należy ręcznie wybrać odnośnik do aplikacji. Niestety, w testowanym egzemplarzu producent nie zainstalował żadnych map. Zanim więc zacząłem korzystać z nawigacji, musiałem znaleźć sieć bezprzewodową i pobrać oprogramowanie ze sklepu Google Play.

Systemem operacyjnym, pod którym pracuje NavRoad Xaro jest Android w wersji 4.0.4. bez żadnej nakładki. Oznacza to, że w momencie zakupu otrzymujemy czysty system z podstawowymi aplikacjami i widżetami. Znajdziemy więc mapy Google wraz z nawigacją, skrót do Gmaila, przeglądarkę internetową, kalendarz, radio czy zegar.

Jako że NavRoad jest sprzętem multimedialnym, postanowiłem sprawdzić jego wydajność. W tym celu zainstalowałem kilka gier. Mniej wymagające tytuły jak np. Angry Birds działały płynnie, ale bardziej wymagające gry 3D przerosły jego możliwości.

Nie jest to jednak najważniejsza część nawigacji. Bardziej istotna jest szybkość, z jaką urządzenie łączy się z satelitami i stabilność połączenia. Odbiornik szybko odnajduje satelity, a raz złapany sygnał jest stabilny. Test przeprowadziłem demonstracyjnej wersji Automapy. Podczas trasy o łącznej długości 100 km w sprzyjających warunkach atmosferycznych nie zdarzyło się zerwanie połączenia.

Jadąc nawet w krótką trasę powinniśmy pamiętać o zabraniu ładowarki. W pełni naładowana bateria wystarczy na godzinę pracy urządzenia.

Podsumowanie

Kupując NavRoad Xaro otrzymujemy miniaturowy, w pełni funkcjonalny tablet z Androidem, na którym możemy instalować aplikacje, korzystać z internetu i multimediów. Nie można też narzekać na moduł GPS, który spisuje się bez zastrzeżeń. Sprzęt ma niestety jedną, w moim odczuciu poważną wadę - nie najlepszy wyświetlacz, który przy słonecznej pogodzie jest praktycznie nieczytelny.

Żałuję, że testowany egzemplarz nie miał wgranych żadnych map. W sprzedaży są jednak dostępne modele z preinstalowanym oprogramowaniem. NavRoad Xaro nie jest też nawigacją drogą. W chwili pisania testu, model bez map można kupić w cenie od 379 zł. Za wersję z Automapą obejmującą zasięgiem obszar Polski przyjdzie nam zapłacić od 438 zł.

Produkt dostarczył sklep: Agito.pl

Autor: Mateusz Szałucki